reklama

Moje sklamanie s wikipediiou

Bol som a som stále pomerne nadšený užívateľ stránky www.wikipedia.org, jej Slovenskej ale aj Anglickej verzie. Ale toto čo sa stalo ma dosť sklamalo. Pridal som článok, normatívne právne akty, a bol mi vymazaný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Dôvodom vymazania bolo porušenie autorských práv, lebo som definíciu stiahol z www.referaty.sk, táto definícia je všade približne rovnaká, ale keďže sa mi zdala táto najzrozumiteľnejšia tak som ju hodil na www.wikipedia.org a niektorý zo Slovenských múdrych adminov ju stiahol s tým že sa jedná o porušenie autorských práv, lebo text musí byť pôvodný a od autora. Zase sme veci riešili po Slovensky, načo sa trápiť v záujme wikipedie oslovením pôvodneho autora, keď sa dá članok lahšie zmazať. Zaujimalo by ma keby takto riešila wikipedia problémy aj v origináli asi by sa nikde nepohla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Uvediem jeden priklad: kruh: vsetci si spomina mnozina bodov rovnako vzdialených od stredu.

 Aby wikipedia doržala svoje zásady na Slovensku má to definované takto: 

Kruh je množina bodov v rovine, ktoré sú vzdialené od pevného bodu menej než nejaké pevne dané kladné číslo (nazývané polomer), aby sa vyskitovala iba raz.

 Zato v Anglickej verzii je pouzita tato definicia: circle is the set of all points in a plane at a fixed distance
a pri zadani do vyhladávača Google sa mi niekoľko desiatok stránok zobrazilo s touto definícou.

Zle dopadne celý projekt ak si ľudia, ktorý spravujú túto skvelú myšlienku neuvedomia, že každá definícia nemusí byť jedinečná ale môže byť univerzálna.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Aké mate skúsenosti s pridavanim do wikipédie vy?

Michal Kubala

Michal Kubala

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Bratislavčan, ktorý je hrdý na svoje mesto. Sťastne ženatý s manželkou, ktorá je nevidiaca, máme adoptovaného syna Jakubka,.Mám rád Country a Folk. Milujem Psy, Kone, Dobré jedlo, Country Hudbu.Ešte jedna vec. Som disortografik, prišlo sa na to neskoro. Takže správna gramatika je nad moje schopnosti. Zoznam autorových rubrík:  PsyMoje temné JASúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu